piątek, 5 kwietnia 2013

Tagliatelle Carbonara

Błądząc między sklepowymi półkami naszła mnie ochota na makron. Jako, że była już pora obiadowa, a chęci do robienia czegokolwiek były niezbyt duże, zdecydowałam się na łatwe i szybkie danie. Tagliatelle Carbonara.
7mio składnikowe danie, do przygotowania z ok 15 min, a może u krócej. W wersji oryginalnej bez dodatku śmietanki. Idealne danie na miły obiad we dwoje … szkoda, że mój Mąż pracuje do późna ...

Tagliatelle Carbonara*:
  • 25 g masła
  • 100 br boczku pancetta, pokrojonego w kostkę
  • 1 ząbek czosnku
  • 350 g makaronu tagliatelle
  • 2 jajka, rozmącone
  • 40 g parmezany, tartego
  • 40 g sera pecorino, tartego
  • świeżo mielony pieprz

W dużej patelni rozpuszczam masło. Dodaję pancette i czosnek, smażę do momentu aż czosnek stanie się brązowy. Zarumieniony czosnek zdejmuję z patelni.
W między czasie gotuję makaron wg przepisu na opakowaniu, odcedzam, nie przelewam zimną wodą.
Ugotowany makaron dodaję do podsmażonej pancetty, zdejmuję patelnie z kuchenki i natychmiast dodaję jajka, połowę parmezanu i połowę sera pecorino, mieszam całość bardzo dokładnie do momentu aż jajka pokryją makaron. Następnie dodaję resztę sera, mieszam, doprawiam całośc do smaku pieprzem.
Podaję natychmiast.

Smacznego

* Przepis pochodzi z książki wyd. Phaidon pt. 'The Silver Spoon'.

3 komentarze:

  1. To moje comfort food :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. idealne na złe dni. lepsze od czekolady!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ah, jak ja uwielbiam widzieć takie przepisy i bez końca się tak cudownie inspirować. Dziękuję !

    www.studentwgarnku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Będzie mi niezwykle miło, jeśli nie pozostawisz swojego komentarza anonimowo i się podpiszesz.
Pozdrawiam i życzę smacznego dnia, Kasia S.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...