poniedziałek, 12 marca 2012

Ciasto toffi

To ciasto zostało zrobione z okazji dnia kobiet, ale wyjątkowo w tym dniu było dla mężczyzn. Niestety nie miałam okazji go spróbować, ponieważ zrobiłam je na imprezę firmowa dla cioci E.. Z tego co przekazała mi później ciocia wiem, że ciacho jest pyszne i bardzo wszystkim smakowało.
Od siebie mogę dodać jedynie, że jest bardzo proste w przygotowaniu i mimo swej skromności efektowne wizualnie.
Polecam robienie tego ciasta na ok dobę przed podaniem, aby placki sodowe miały czas dobrze zmięknąć.

Ciasto toffi*:
Ciasto:
  • 500 g mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • cukier waniliowy
  • 1/2 kostki masła, pokrojonego w kosteczkę
  • 150 g miodu
  • 2 jajka, rozmącone
Krem:
  • 600 g śmietany kremówki
  • 3-4 łyżki cukru pudru
  • 300 g serka mascarpone
  • 1 puszka masy kajmakowej
  • 100 g prażonych płatków migdałowych

Ciasto
W dużej misce mieszam make, sodę, cukier puder i cukier waniliowy. Dodaje pokrojone masło, ucieram miedzy palcami do czasu otrzymania kruszonki. Następnie dodaję miód i jajka, zagniatam zwarte ciasto.
Zagniecione ciasto dzielę na 4 części. Biorę jedną część ciasta, wyklejam nim spód tortownicy o średnicy 23 cm, wyścielony papierem do pieczenia. Piekę w 200 st. ok 15 min do czasu aż placek będzie złocisty na wierzchu. Upieczony blat studzę na kratce kuchennej.
Postępuję tak samo z pozostałymi trzema częściami ciasta.

Krem
Kremówkę ubijam na sztywno z cukrem, dodaję serek mascarpone i dokładnie mieszam.

Gotowy krem dziele na 3 równe części, przekładam nim 4 blaty. Wierzch (na górny blat) ciasta smaruję masa kajmakową i posypuję prażonymi migdałami. Gotowe ciasto wstawiam do lodówki na min 12 h.

Smacznego

* Przepis zmieniłam i dostosowałam do swoich potrzeb i upodobań. Oryginalny pochodzi stąd.

14 komentarzy:

  1. Jeśli smakuje tak jak wygląda to...musi być wspaniałe!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi przepysznie! :)
    Uwielbiam toffi a ciasto z jego dodatkiem musi być cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mhmm.. Z takim ciastem dzień kobiet mógłby być codzinnie ;) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. samo hasło toffi mówi że pyszne i wygląda bardzo kusząco;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z takim kremem nie moglo nie byc pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje ciasto wygląda obłędnie pysznie :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Apetyczny poprawiacz nastroju :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Evra: Kasiu uratowałaś mnie tym ciastem - nie mam doświadczenia z tortami więc zamiast tortu upiekłam mamie na urodziny właśnie to ciasto. Wyszło fantastyczne! Wyglądało obłędnie (dumna z siebie jak paw byłam), a smakowało jeszcze lepiej! Wszyscy byli zachwyceni - szczególnie mama :) Dzięki Kasiu za ten przepis :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Emilka ciesze się, że pomogłam i że ciacho Mamie smakowało:)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Będzie mi niezwykle miło, jeśli nie pozostawisz swojego komentarza anonimowo i się podpiszesz.
Pozdrawiam i życzę smacznego dnia, Kasia S.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...