piątek, 3 czerwca 2011

Białe szparagi z masłem miętowo-cytrynowym

Szparagi – moje uzależnienie od czasu kiedy zamieszkałam w miejscu gdzie są dostępne przez okrągły rok. Najczęściej jadam je ugotowane na parze z odrobiną masła, podsmażone na nim albo w postaci zupy kremu.
Dziś troszkę inna wersja, w nieznanym dla mnie do tej pory, ale udanym połączeniu z miętą i cytryną.
Coś dla tych, który lubią nietypowe połączenia.

Białe szparagi z masłem miętowo-cytrynowym*:
  • 800 g szparagów, umytych, obranych i pozbawionych zdrewniałych końcówek
  • 100 g masła
  • 2 małe garście mięty, zmiażdżone w moździerzu
  • sok wyciśnięty z jednej dużej cytryny
  • sól, pieprz

W garnku zagotowuję wodę z odrobiną soli, wkładam szparagi. Gotuję 5 min, po tym czasie wyłączam płomień pod garnkiem i zostawiam szparagi na 10 min w wodzie pod przykryciem.
Na patelni rozpuszczam masło z odrobiną soli i świeżo zmielonego pieprzu, dodaję pastę z mięty, sok z cytryny, dokładnie mieszam. Całość doprowadzam do wrzenia, kiedy masło zacznie mocno bulgotać zdejmuję patelnię z kuchenki.
Szparagi odcedzam, układam na talerzu, polewam masłem miętowo-cytrynowy.

Smacznego

* Przepis pochodzi z książki Jamie'go Oliver'a pt. „ Jamie Oliver w domu. Przez gotowanie do lepszego życia”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Będzie mi niezwykle miło, jeśli nie pozostawisz swojego komentarza anonimowo i się podpiszesz.
Pozdrawiam i życzę smacznego dnia, Kasia S.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...