wtorek, 14 grudnia 2010

Pierniczki katarzynki

Pierwsze z dwóch rodzajów pierniczków, które będziemy zajadać w te święta.
Przyznam się, że wczoraj po raz pierwszy w życiu jadłam Katarzynki i bardzo mi zasmakowały. Jadłam je jeszcze ciepłe,prosto z blachy, zanim stwardniały. Teraz niecierpliwie czekam aż zmiękną leżakując w puszce, już nie mogę się doczekać chwili, w której poleje je czekoladową polewą i będę zajadać. Mniam...:)

Pierniczki Katarzynki*:
  • 20 dag miodu
  • 2 łyżeczki przypraw korzennych
  • 1 łyżkę kakao
  • 10 dag drobnego jasnego cukru brązowego
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mleka
  • 40 dag mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczeni
Do miodu dodaję przyprawę korzenną, cukier, kakao ,mleko, jajko i dokładnie mieszam. Mąkę przesiewam z proszkiem do pieczenia, dodaję do mieszanki miodowej i zagniatam ciasto.
Wałkuję je na grubość ok 6 mm i wykrawam pierniczki. Układam je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piekę ok 12 min w 190°C. Po upieczeniu studzę na kratce kuchennej i przekładam do puszki albo słoja.

Smacznego

* Przepis zmieniłam i dostosowałam do swoich potrzeb i upodobań, oryginalny znajduje się tu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Będzie mi niezwykle miło, jeśli nie pozostawisz swojego komentarza anonimowo i się podpiszesz.
Pozdrawiam i życzę smacznego dnia, Kasia S.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...