poniedziałek, 2 maja 2011

Klopsiki w sosie śmietanowo-koperkowym

Ostatnio klopsiki w sosie robiłam ok 2 miesięcy temu, podbiły one podniebienie mojego przyszłego męża, który lubi tradycyjną, polska kuchnię. Ja sama nie mogłam się nimi najeść. Delikatne, rozpływające się w ustach, w aksamitnym sosie....
Danie banalnie proste, ale trafiające w gust wielu osób. Bo kto z nas nie jadał w dzieciństwie takich właśnie klopsików? :)

Klopsiki w sosie śmietanowo-koperkowym:
  • 500 g mięsa mielonego
  • 1 mała cebula, pokrojona w kostkę, zeszklona na maśle
  • 1 jajko, rozmącone
  • 1 łyżka bułki tartej

  • 1 łyżka masła
  • 1/2 litra wrzątku

  • 2-3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 łyżka mąki
  • 1/2 szklanki wody
  • 2 czubate łyżki posiekanego koperku
  • sól, pieprz

Mięsko dokładnie mieszam z cebulką, jajkiem i bułką tartą. Doprawiam do smaku solą i pieprzem. Formuję klopsiki wielkości bardzo dużego orzecha włoskiego.
Na głębokiej patelni rozpuszczam masło, podsmażam klopsiki na rumiano. Następnie dolewam wrzątek, duszę wszystko pod przykryciem na małym płomieniu ok 20 min.
Po tym czasie mieszam śmietanę z mąką i wodą, wlewam ją na patelnię cały czas energicznie mieszając. Gotuję ok 3 min do zgęstnienia sosu. Na koniec dodaję koperek i doprawiam wszystko do smaku solą i pieprzem, mieszam.

Smacznego

5 komentarzy:

  1. to takie bardzo domowe danie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. moje chłopaki też je uwielbiają :)
    pozdrawiam z Londynu
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu domowe przysmaki są najlepsze:)
    Sylwia nie da się ich nie lubić, zwłaszcza tych z tradycyjnego domowego przepisu:) Pozdrawiam, chwilowo z Polski:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie tego szukałam. Dzięki! Zabieram się za robienie obiadu :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Będzie mi niezwykle miło, jeśli nie pozostawisz swojego komentarza anonimowo i się podpiszesz.
Pozdrawiam i życzę smacznego dnia, Kasia S.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...