sobota, 26 listopada 2011

Kruche rogaliki z ciasta twarogowo-maślanego

Do tych przepysznych rogalików mam szczególny sentyment. Były one jednym z pierwszych (jak nie pierwszym) słodkich wypieków, które popełniłam po wyjeździe do UK. Oznacza to też były też jednym z pierwszych w moim życiu.
Kruche ciasto, strukturą przypominające francuskie, mocno maślane, skrywające w sobie słodkie nadzienie z marmolady lub czekolady umilało mi moje wczorajsze imieniny.
Idealne w duecie z filiżanką aromatycznej kawy:)

Kruche rogaliki z ciasta twarogowo-maślanego (ok 50 sztuk):
  • 250 g mąki
  • 250 g masła, zimnego, pokrojonego w kostkę 1x1 cm
  • 250 g sera quark lub półtłustego twarogu 3krotnie zmielonego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

  • marmolada lub przekrojone na pół kostki gorzkiej czekolady
  • 1 białko, rozmącone; cukier

Mąkę przesiewam, dodaję masło, ucieram między placami do czasu otrzymania kruszonki. Następnie dodaję ser i ekstrakt, szybko zagniatam ciasto (nie podsypuję mąką mimo że jest mocno klejące). Gotowe ciasto owijam folią i chowam do lodówki na ok 1 h.
Po tym czasie wyjmuję ciasto z lodówki, wałkuję, delikatnie podsypując mąką, na grubość ok 2 mm. Z rozwałkowanego ciasta wykrawam trójkąty, na każdym z nich układam po kawałku marmolady lub czekolady, zwijam w rogaliki.
Gotowe rogaliki przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Każdy smaruję białkiem i posypuję po wierzchu cukrem.
Piekę w 180 st. ok 30 min, do momentu aż rogaliki staną się rumiane. Upieczone rogaliki studzę na blaszce ok 10 min, następnie przekładam na kratkę kuchenną.
Smacznego


13 komentarzy:

  1. Takie domowe rogaliki są najlepsze. Pysznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, zdecydowanie nie ma lepszych niż domowych:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam z jabłkami i cynamonem a drugie z czekolada i marcepanem oraz bananami i czekoladą i wszystkie były przepyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmmm, świetne pomysły na nadzienia, muszę wypróbować:)

      Usuń
    2. Słuchaj, a jajek/żółtek się nie daje?

      Usuń
    3. Nie dodaje się ani jajek ani żółtek.

      Usuń
  4. Moja teściowa piekła z jabłkami były przepyszne ,znikały w jednym dniu .

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie pyszności jadłem na wczasach jak byłem nad morzem w Jastarni. Na śniadankach podawali rogaliki, ciepłe i pyszne dokładnie takie same. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam z jagodami pycha

    OdpowiedzUsuń
  7. sa rewelacyjne prawie jak francuskie

    OdpowiedzUsuń
  8. Potwierdzam, rogaliki wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Będzie mi niezwykle miło, jeśli nie pozostawisz swojego komentarza anonimowo i się podpiszesz.
Pozdrawiam i życzę smacznego dnia, Kasia S.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...